-- Naluri Nurani Mujahid --

Kuhadapkan wajahku ke Kiblatmu...Menangisi selaut Dosa-dosaku...Ku Sujud Ke Lantai Bumi Cintamu,mengalir Titisan Airmataku...Ku Didik Naluri Cintaku,Mengerang Sakitnya Hatiku...Ku Pasrah KetentuanMu,menjadi Pegangan Aqidahku...Ku biar Diriku Lena,biarlah Diribaan Cinta & Kasih sayangMU...Jadikanlah Aku,Keluargaku,Sahabat-sahabatku AHLI SYURGAMU...Selamanya Diriku akan menangis,Mengharap Belas Kasihanmu...Hinggalah Tangisanku Berhenti...Dipangkuan KeredhaanMU (T_T)

Assalamu’alaikum WBT…

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang…


Walimah Ismarul

Hadiahku untukmu... hadiah buat seorang roomate masa belajar. hari ni pi Ipoh, perak walimah roomate saya sblm ni... kahwin jgak hang ISMARUL... =)...saja edit gambar tgh2 malam ni..baru sampai rumah kul2pg, rasa macam tak selesa nak tidur...mata tak boleh nak pejam...esok kul 6.30 kena keje,habis keje kena pi Hulu selangor...Tahun baru ni bermulalah kesibukan saya dengan bnyknya Amanah & tanggungjawab yang terpikul dibahu...saya akan keje,Belajar, dan amanah yang ada disekeliling saya...Moga ALLAh kuatkan Diri saya...Allah sudah pilih saya..."allah pilih nta kata seorang pak cik"...terdetik dan tersedu seketika...Entahlah,apa lagi perkara BESAR dan BARU yang akan berlaku lagi...Sabar jelah...Moga segalanya tersusun dan terurus indah oleh taqdir darinya... apapun jom kita hayati tazkirah kat bawah ni... =)

"harta kekayaan dan anak-anak itu adalah perhiasan kehidupan dunia." (18:46)

"dan kami membantu kamu dengan harta kekayaan dan anak-pinak, dan kami jadikan kamu banyak bilangan.' (17:6)

"dan mereka yang mengatakan: Wahai tuhan kami! Berikanlah kami isteri-isteri kami dan keturunan kami cahaya mata, dan jadikan kami pemimpin bagi orang-orang yang bertaqwa." (25:74)


bestyer kalu kejidupan kita setiap detik kita sama-sama jadikan amal ibadah dan bekalan dalam menuju allah... selagi mana kita kita masih diberikan peluang hidup. carilah pasangan yang dapat sama-sama berpimpingan tangan menuju KEREDHAAN ALLAH S.W.T... InsyaaALLAH... Serahkan dan TAWAKKAL SEGALANYA kpd ALLAh... ameen

Tahun Baru.

Tersedar seketika bila kawan kata, uztaz umur hang dah 26 ek? saya jawab, betullah...ni dah 2011...terasa macam sekejap jer... tapi saya nampak muda lagi kan? =)...

p/s: semua insan inginkan kehidupan yang bahagia dan pasangan yang soleh/solehah, teruskan berdoa.
p/s: hingga ke saat terakhir pun ,teruskan berdoa kpd allah sekalipun secara akalnya mungkin segala telah terurus tetapi secara ghaibnya dan barakahnya HANYA PADA ALLAH, pun sehingga saat ini tidak tahu kesudahannya,mungkin seperti yg dirancang ataupun tidak.
p/s: jagalah hati dimasa-masa ini agar terpelihara dari dosa yang tidak sengaja dan sedari.

p/s; Ya ALLAh permudahkanlah segalanya, ampunkanlah dosa-dosaku yang tidak putus-putus ini. (T_T
)

video

0 comments:

Post a Comment

Nikah MengHALALkannya...

Ingatan KeinsafanKU

Ingatan KeinsafanKU

Pertubuhan IKRAM Malaysia

Pertubuhan IKRAM Malaysia

Keluarga Da'wah

Keluarga Da'wah

Maratib Amal

Maratib Amal

About this blog

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang...

Alhamdulillahi Rabbil 'alamin...Kesyukuran yang tidak terhingga dipanjatkan kpd Allah dpt mengizinkan Blog ini dilancar dan digunakan sebaik mungkin dgn bantuan Ikhwah...

Pertamanya tujuan blog ini dilancarkan adalah utk Tujuan Da'wah Yang mengikuti arus zaman, Semoga allah terima niat ikhlas ini...Juga adalah utk cuba belajar meningkatkan prestasi Diri agar terus termotivasi dan bersemangat utk teruskan 'amal qawiy ini(moga terus thabat)...Selain itu dapat menambahkah Tsaqafah padi diri juga buat santapan dan Qudwah Buat Pewaris "naluri Nurani Mujahid"... Moga Tiadak Jemu meneruskan usaha-usaha Da'wah hinga ke akhirnya dgn kefahaman yang jelas dan soleh... Wallahu 'alam... Terimalah Dariku Ya Allah..."ERTI HIDUP UTK MENSYUKURI"...

Teman seperjuangan

Welcome My Brothers & Sisters

Welcome My Brothers & Sisters

Berpeganglah Pada Quran & Sunnah Agar Tidak sesat selamanya..

Berpeganglah Pada Quran & Sunnah Agar Tidak sesat selamanya..

Senantiasa Ruku' & Sujud Pd Allah

Senantiasa Ruku' & Sujud Pd Allah

Mengingati Allah Itu Dihati

Mengingati Allah Itu Dihati

Ibu Mithali

Ibu Mithali

Sentuhan Seorang Ayah

Sentuhan Seorang Ayah

kawan-kawan

  • http://ii.islam.gov.my/hadith/hadith.asp
  • http://akramhadi.blogspot.com
  • http://kdpetalingperkongsian.blogspot.com
  • http://k-budu.blogspot.com
  • http://karisma-uiam.blogspot.com
  • http://fatahensem.blogspot.com/

Masa Lapang Sebelum Sibuk

Nikahlah...Nikahlah...Nikahlah... (^ ^,)

Nikahlah...Nikahlah...Nikahlah... (^ ^,)

Antara Semalam dan Hari Ini

Allahumma Yansurna.. (T _ T)

Allahumma Yansurna.. (T _ T)

Hijrah Jadikan Pengajaran

Ahlan Wasahlan Wamarhaban Bikum

free hit counter

Senyumlah... :)


ShoutMix chat widget

Aku Cinta Palestine (Info Terkini)

Silakan Jalan Dulu...Sabar Dlm Kehidupan... =)

Followers

About Me

My photo
seorg yg cukup tegas. open minded dlm perkara yg tak melanggar syara'.suka berkawan dgn semau orang. aku juga insan lemah yg masih bertatih didunia,sgt bnyk kelemahan & kesilapan yg telah aku lakukan... Bapa Noor bin Dollah, Wan HAsmoh bt Wan Mahmood, Anak ke-2 drp 8org adik-beradik,Nurnadilah,Nurdiana,Nurnadia,Mohd Hafiz,Mohd Solihin,Mohd Al-Muntaqim,Mohd Yusof, Belajar di Maahad Ahmadi Tanah Merah, Sek. Men. Keb. Tanah Merah(1), Matrikulasi Pulau Pinang, Diploma Pusat Perubatan Universiti Malaya. Bekerja sebagai Radiographer Di PPUM. Pelajar dalam Sarjana Muda Sains (FIZIK) di USM.